lauantai 16. lokakuuta 2010

Höyhenet

wallpapers-dig.com








Pää täynnä asiaa. Yhtä asiaa. Siitä en pidä.

Ei pään kuulu olla täynnä vain yhtä asiaa, vaan sinne kuuluu mahtua paljon erilaisia asioita.Siellä pitää asioiden lisäksi olla ilmaa.

Ilman ilmaa asioilla ei ole tilaa liikkua ja löytää yhteyksiä.
Jos ei ole tilaa, asiat ovat vain jumissa omilla paikoilla, siellä jököttäen.

Se on tylsää. Aivoilla ei ole kivaa, kun joka nurkka on täynnä samaa asiaa.
Kuin kirjahylly olisi täynnä samanlaisia kirjoja vieri vieressä.
Kirjahyllyssä pitää olla erilaisia kirjoja,
siellä pitää olla välissä päitä ja valokuvakehyksiä.

Ja ennen kaikkea kirjojen väleissä, pitää olla isojakin rakoja,
jonne mahtuu laittaa uuden kirjan. Jonkun ihan erilaisen kirjan,
yllättävän valinnan siihen viereen.

Se on mielenkiintoista. Yhdistellä erilaisia asioita.
 Mutta jos pää on täynnä, ei siellä liiku mikään, ei yhdellekään kirjalle ole tilaa siirtyä.
 Ne vain ovat.

Minä haluan, että päässäni ja ennen kaikkea sydämessäni, käy hurja tuuli.
Tämä tuuli kuljettaa asioita paikasta toiseen ja asiat ovat kuin höyheniä,
jotka lentävät tuulessa. Ne suhahtelevat paikasta toiseen villin oloisesti
mutta ei kuitenkaan pelottavasti.

Tuuli kuljettaa höyheniä mutta kaikki on kuin tanssia.
Minun mielen ja ei-mielen leikkiä höyhenillä, ihanaa hippaa ja piilosta, jossa minä olen sekä etsijä että piiloutuja. Minua ei pelota asioiden näennäinen sekamelska.
Tiedän, että kaikki höyhenet löytävät oman paikkansa, lopulta.

Ja jos ne eivät löydä, niin se ei haittaa, koska ne ovat silti tervetulleita ja haluttuja.
 Ne ovat sellaisia asioita, jotka tiedän kuuluvan minuun.
 Minä vain tiedän. Minun ei tarvitse edes muistella niitä myöhemmin.
 Ne vain tulevat mieleeni itsestään koska jokaisen heistä olen
 toivottanut erikseen tervetulleeksi.

Ne eivät ole minulle ihan sama.
 Minä annan niiden ihanien höyhenten leijailla rauhaisasti kunnes
 yksi päivä ehkä tulee se ilon päivä.

Silloin höyhenet löytävät paikkansa pitkässä höyhenten ketjussa.
 Luoden yhdessä jotain kaunista ja uniikkia.
Ja sitä minä rakastan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti